Pasakojimai

„Užupių manufaktūra“ tampa „Dvaro kavos“

Šių metų paroda „Rinkis prekę lietuvišką 2022“ lietuviškos bekofeinės kavos gamintojams MB Užupių manufaktūra žymi 4 metų gimtadienį.

Drauge su juos įvertinusiais klientais komanda džiaugiasi nueitu keliu ir verslo augimu. Pandemijos iššūkiai jauno verslo ne tik nesustabdė, bet paskatino išsigryninti veiklos kryptis, išsitestuoti asortimentą, galutinai apsibrėžti savo, kaip prekinio ženklo, identitetą.

Noras atgaivinti senąsias tradicijas, prikelti kadaise dvarų ir miestelėnų virtuvėse ir namų svetainėse gurkšnotų gėrimų receptus atvedė iki „Dvaro kavų“ – prekinio ženklo, žyminčio lietuviškų kavos ir arbatos alternatyvų produktų seriją.

Nedidelė komanda – įmonės steigėja ir produktų kūrėja Viktorija, rinkodara besirūpinanti Edita ir gamybos procesus valdanti Rima rudenį įpusėja pačiame darbo įkarštyje. Naujas derlius, naujos produktai, naujas stilius reikalauja maksimalaus dėmesio, kas kaimynystėje vykstančio karo akivaizdoje įgauna naują prasmę.

Viktorija, savo laisvalaikį po darbų skirianti ne tik mažylės auginimui, bet ir paramos Pietų Ukrainai koordinavimui, atvirauja: „Pasiruošimas šventiniam sezonui ir plėtra į užsienio rinkas prideda nemažai adrenalino. Padeda žinojimas, kad dirbame ne tik dėl savęs – mūsų pelno dalis nuo pat kovo skiriama Chersono regionui, iš kurio kilęs ir mano tėtis.“

Šiemet rinkai „Dvaro kavos" pristato net keturias naujas arbatas: nefermentuoto gauromečio, jonažolių ir prieskoninės arbatos mišinius „Mane sušildo“ ir „Mane nuramina“. „Tai mūsų kvapnūs vaistai prieš žiemos sezono tamsumas ir slogutį", – šypsosi Rima, prieš porą metų su „Dvaro kavomis" pradėjusi dirbti kaip gilių skrudintoja, o dabar besirūpinanti visais gamybos procesais.

Per ketverius metus nužingsniavus nuo ekologiškų prekių parduotuvėlių iki didžiųjų prekybos centrų lentynų, neišvengiamai kyla dėkingumas produkciją besirenkančiamm vartotojui: „Mūsų tipinį pirkėją išskirti sunku. Sližių dvare, kur ir vykdoma kavų ir arbatų gamyba, vykstančių degustacijų metu sutinkame pačių įvairiausių – nuo Lietuvą pamilusių užsieniečių, ieškančių išskirtinio skonio ir kokybės, iki vietinių, dar prisimenančių senelio virtos gilių kavos skonį. Turime ryškų verslo dovanų segmentą, džiaugiamės, kad galime drąsiai atstovauti lietuvišką gastronominės kultūros paveldą. Pirkėjai lavinasi, ugdo ne tik žinias, bet ir skonį, todėl nuolat ieškome įdomesnių, gardesnių alternatyvų įprastiems gėrimams. Be galo įdomu ieškoti naujų kampų pristatyti mūsų mylimo Labanoro derlių, tarsi ieškotum amžių sandūros skonių – naujų, bet ne per daug egzotiškų, lengvai tampančių savais.“ Unikalumas atsiranda vietinę žaliavą derinant su jos skonį išryškinančiais prieskoniais, kurie po kelionių ar besidalinant kitų atradimais buvo naudojami ir dvarų virtuvėse.

Kodėl dvaras? Viktorija, pagal profesiją istorikė, visada siekė gyventi kuo autentiškiau, arčiau gamtos. Šeimai įsikūrus renovuojamame Sližių dvare Ukmergės rajone, pajuto, kad kultūros paveldo aplinka įtakoja ir įpareigoja kurti tik aukščiausios kokybės ir ypatingą nuotaiką turinčius produktus. „Geri, pažangūs dvarai vykdydavo ūkinę veiklą, besiremiančią vietiniais ištekliais ir naujų žinių šviesa“, – pasakoja Viktorija. „Savo darbą matau kaip senųjų tradicijų tęsimą. Siekiu aktualizuoti dvaro, kaip vertybių saugotojo ir kūrėjo tapatybę. Kompleksiškas identitetas įpareigoja – jei architektūra kuriama išnaudojant lokaliai išgaunamą medieną, akmenį, molį, to laikomės ir vystydami savo produktus.“

Norime pakviesti atrasti ne tik naujų skonių, bet ir naujai pažvelgti į meilę sau, kuri susipina su dėkingumu ištakoms, rūpesčiu ne tik savo kūnui, bet ir mus jungiantiems kultūriniams saitams.

Gimtadienio proga visą spalio mėnesį „Dvaro kavos“ savo internetinėje parduotuvėje dovanoja 20 % nuolaidą visai savo produkcijai – puiki proga išbandyti dar neragavusiems, o jau pamėgusiems primename, kad štai, jau skrunda naujas derlius – sveikesniems, gardesniems jaukumo ir bendrystės rudens vakarams.